Generelle oplysninger

Den Glade Mund Aps
Jernbæk Alle 44
3200 Helsinge
CVR-nr. 43 83 27 43
Mail: kontakt@denglademund.dk
Tlf.: 6176 1550

Ved ordreafgivelse accepterer hermed handelsbetingelserne ved at handle med Den Glade mund.

 

Bestilling

På www.denglademund.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller mail.

Alle priser på websitet er i danske kr. og inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

 

Betaling

Hos Den Glade Mund ApS modtager vi Dankort, Visa Dankort og MobilePay.

For erhverv skal du kontakte for en nærmere aftale.

Beløbet bliver først fratrukket din konto, når hele din ordre er afsendt fra vores lager, og vi tager ikke kortgebyrer på private kreditkort.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Hos Den Glade Mund ApS modtager vi MasterCard og Visakort.

 

PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Link til Pricerunner

Få dit køb dækket med PriceRunner i dag

 

Levering

Ved bestilling hos Den Glade Mund ApS, leveres de bestilte vare i løbet af 1-3 hverdage, såfremt andet ikke fremgår af vores hjemmeside.

Vi kan sender varer fra flere forskellige lagre, så det er ikke sikkert, at du modtager alle dine varer samtidig. Vent derfor gerne en ekstra hverdag på, at det hele bliver leveret.

Den Glade Mund ApS leverer fragtfrit i Danmark ved køb for minimum 399,- DKK inkl. moms. (Vi leverer ikke Færøerne og Grønland).
Ved køb for under 399,- DKK pålægges et fragttillæg på 46,- DKK inkl. moms.

Den Glade Mund ApS bruger DAO som primær leverandør af transport.
DAO sætter typisk pakken foran din dør. Ønsker du levering til pakkeshop, er du velkommen til at skrive det på din ordre.

Du er også velkommen til at vælge GLS eller PostNord med levering til pakkeshop, du skal blot skrive det på din ordre og vi vil sende med dem.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@denglademund.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre,

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for fx meget store ordrer. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 DKK.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Varen bør returneres i den ubrudt originale emballage.

Bemærk, at mange af vores varer slet ikke er egnet til at blive returneret i brugt emballage, og du desværre ofte slet ikke vil få nogen penge tilbage, hvis emballagen er brudt.

Hvis den originale emballage mangler eller er brudt, kan det medføre en værdiforringelse af varen og derved en reduktion på det returneret beløb.

 

Transportskade / defekt produkt:

Skulle der mod forventning være sket en synlig transportskade på den eller de pakker vi sender til dig, så er det vigtigt at du gør fragtmanden opmærksom på dette ved modtagelsen.
 
Du kan evt. åbne pakken mens fragtmanden ser på. Hvis indholdet har taget skade, bedes du nægte modtagelsen af pakken, så fragtmanden tager den med retur til vores lager.
 
Hvis du ikke med det samme gør opmærksom på transportskaden kan det gå ud over vores mulighed for at rette et krav mod transportfirmaet. Det er også lettest for dig at sandsynliggøre, at skaden er sket under transporten, hvis du reklamerer med det samme.

 

Restordre

Vi opdaterer vores lagerstatus hver nat, så skulle den lagervare du har bestilt være gået i restordre inden du bestiller, bliver du kontaktet af vores kundeservice pr. mail omkring ny forventet leveringstid. Ønsker du ikke at vente til vi får varen på lager igen, er du naturligvis velkommen til at annullere din bestilling.

 

Fejllevering fra vores side

Ved fejllevering fra vores side, bedes du straks kontakte os på kontakt@denglademund.dk,  så vi hurtigt kan sende dig det korrekte produkt. Og vi afhenter naturligvis den forkert leverede vare, uden omkostninger for dig.

Har du derimod selv bestilt en forkert vare ved en fejl, så kan du selvfølgelig returnere denne vare og bestille en ny vare. Du betaler her selv for at returnere varen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Den Glade Mund ApS
Jernbæk Alle 44
3200 Helsinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Den Glade Mund ApS
Jernbæk Alle 44
3200 Helsinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på telefon 6176 1550 eller på mail kontakt@denglademund.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Vi har indsat et afsnit om persondatapolitik. Dette afsnit indeholder alene minimumskravene til jeres oplysningspligt i forbindelse med køb. Vær opmærksomme på, at I også har en oplysningspligt for jeres behandling af persondata, der ligger ud over, hvad der er nødvendig for selve købet. Læs mere i informationsbrevet.

Personoplysningerne registreres hos Den Glade Mund ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på denglademund.dk er Den Glade Mund ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: kontakt@denglademund.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Den Glade Mund Aps
Jernbæk Alle 44
3200 Helsinge

Tlf. 6176 1550

kontakt@denglademund.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.03.2023